Bevolkingsdienst en burgerlijke stand bouwen dienstverlening stapsgewijs op

donderdag, 7 mei, 2020

De dienst burgerzaken (bevolkingsdienst, burgerlijke stand en vreemdelingendienst) bouwt vanaf maandag 11 mei haar dienstverlening stapsgewijs weer op. In eerste instantie helpen we je zoveel mogelijk verder via telefoon, e-mail of het e-loket. Is het écht nodig om langs te komen? Pas dan maken we telefonisch een afspraak.

> Tot 11 mei kon je bij de dienst burgerzaken enkel terecht voor dringende dienstverlening.

> Vanaf maandag 11 mei: dringende dienstverlening wordt aangevuld met volgende verrichtingen:

·         rijbewijzen (uitgezonderd hernieuwing naar bankkaartmodel)

·         speciale adreswijzigingen

·         afsluiten en beëindigen wettelijke samenwoonst

·         bepaalde dossiers vreemdelingen (afhankelijk van de verblijfsprocedure)

> Vanaf maandag 25 mei: alle verrichtingen worden hervat waaronder: afhalen van documenten en attesten, aanvragen reispaspoort, euthanasieverklaringen, aanvragen rijbewijs (na opening examencentra), aanvragen kids-ID, aanvragen Belgische nationaliteit, inschrijving nieuwkomers uit het buitenland (na opening grenzen),…

Dienst burgerzaken is telefonisch bereikbaar:

·         Maandag tot en met vrijdag: van 9 tot 12 uur

·         Maandag, dinsdag en woensdag: ook van 13.30 tot 16 uur

·         Donderdag: ook van 16 tot 19 uur

E-loket

Gebruik zoveel mogelijk het e-loket voor het aanvragen van attesten, aangifte adreswijziging,… Dit kan via www.gemeentemol.be > e-loket.

Meer info: 
vreemdelingendienst
burgerlijke stand
014 33 07 25
Bron: 
BURGEMEESTER WIM CAEYERS